donderdag 8 maart 2007

Verkiezingen

Vandaag de dag van de verkiezingen. Zowel ik als Reno hadden zitting in een stembureau. Beiden een halve dag en dat is lang zat. Reno in Cillaarshoek, je moet tenslotte klein beginnen, en ik op het vertrouwde Dorpshuis bij Peter Verschoor. (Prima geregeld Peet). Ook Joost heeft zich zoals alle andere jaren weer prima laten zien. Hij zorgt altijd voor de krant en ander leesvoer. We kunnen hem niet meer missen op ons stembureau als bron van informatie.


Het opkomst percentage was zo rond de 47 procent. Voor mij was dat net voldoende voor een gezellig praatje voor Reno wat stilletjes. De resultaten heeft U kunnen vernemen in de kranten en op andere manieren. Wat Strijen betreft:
http://trouw.nuin.nl/uitslagen_verkiezingen_provinciale_staten_2007_nederland.html

Het stembureau waar ik zat ligt in onze eigen oude en nieuwe wijk dus ik heb kennis kunnen maken met een aantal nieuwe buren; dat was best leuk.

Na afloop een borreltje en een hapje. Reno zit al snel Bij Hans H en Kees R naar het voetballen te kijken terwijl de uitslagen van de diverse stembureaus binnen rollen. De VVD, en daar gaat het mij per slot van rekening om, heeft het goed gedaan. Ik kan een beetje tevreden zijn maar heb nog een hoop te doen.

Je praat wat bij met deze en gene. Zoals met Ed Groenhoff over de politieke situatie in Strijen. Ik ben altijd benieuwd naar zijn oordeel omdat hij erg nuchter is en relativeert. Hans Huisman, de meedogenloze rekenmeester, Ben Hameetman ons voorlichter, Leen Overwater de man uit Sas die de ontwikkeling van het landelijk gebied aan zijn hart gaat en mooie plannen heeft met anderen, Geraldo mijn collega Wethouder en sparringpartner.

En Ann, ja Ann van Helmut. Dan zijn we weer terug bij Mark. Met grote regelmaat ontvangen we van Ann en Helmut een kaart meestal vanuit Oostenrijk. Mark kent hen vanuit de Seventies (Ron nog bedankt voor de bloemen) en ik ken Ann als betrouwbare taxichauffeusche. Verder is zij een van de Poldermeiden die op een geweldige manier een fantastische avond vol plezier en humor neer kan zetten. Chappou. Heeft U nog een avond op te vullen? Boek dan Ann en succes is verzekerd. Een gouwe vrouw.

Om de avond toch de goede balans te geven ook gesproken met Hans van ’t Hof en Leen Bouman van Groen Links. Jammer dat de vertegenwoordigers van de PvdA ontbraken. Hoe zou dat toch komen?? Voelde zij het verlies al aankomen???
’s Avonds e-mail bekeken onder andere van Peter van ‘t Wout die uitlegt dat de haaruitval niet onbekend is bij dwarslaesie. En er is weinig aan te doen. Ook de “Manon, de moeder van Cor”geeft dit aan. Bedankt. Het lijkt toch wel dat dit de oorzaak is.

Geen opmerkingen: