woensdag 29 november 2006

Een dagje vrij

Mark had zich vandaag kennelijk een vrije dag toegekend. Hij was niet erg spraakzaam. Misschien kwam het door de lichte koorts die hij nog had of door de fysiotherapie. Hij moest met gewichten van een kilo en een balletje zijn hand- en armspieren trainen. Dat ging aardig. Ook werd er een foto van zijn linker voet gemaakt omdat die dik blijft. Er blijkt alleen spraken van de eerder genoemde gebroken teen. De internist had meer informatie met betrekking tot de bacterie in de urineblaas en besloot tot het toedienen van een ander antibioticum.

Ook had Mark een gesprek met de maatschappelijk werkster gehad. Ook wij spraken met haar. Mark omschreef zij als een moeilijke prater die niet makkelijk opgang komt. Ze had een aardig gesprek met hem gehad en er zouden er nog meer volgen. Zij vond Mark erg gespannen.


Aan het eind van de middag proberen we wat activiteiten bij Mark te forceren. Tot dat moment heeft hij veel met zijn ogen dicht gelegen. Soms sliep hij en kon je zien dat hij akelige droomde. Het zweet breekt hem dan uit en zijn lichaam trilt en schokt af en toe. Soms rolt een traan over zijn wang. Wij pakken dan zijn hand vast of koelen zijn hoofd met een nat washandje. Als je vraagt wat hij gedroomd heeft zegt Mark dat het eng was maar dat hij het niet meer weet. We vragen of we wat post open moeten maken. Er hangen nog maar vijf van de ongeveer 100 kaarten. Mark zegt dat het niet hoeft en Pa maakt vervolgens de eerste enveloppe open en leest de kaart voor. Er volgen er nog een stuk of 10. Mark luistert met gesloten ogen. Dan vragen we of hij Tv zou willen kijken. Morgen moet zijn club Feyenoord voetballen. Mark zegt dat het niet hoeft. Ja, dat schiet niet op zo. Dus de televisie aan laten sluiten. Als hij wil dan kan het in ieder geval.
















‘s Avonds heeft Mark wat TV gekeken. (zie je wel) Hij probeert de wedstrijd van AZ te volgen maar het lukt niet. Het is te vermoeiend.(had hij toch gelijk??)
Hij vraagt om de TV uit te zetten en valt in slaap. Na korte tijd wordt hij wakker van de maagkrampen. Zou het dan toch….???? Ja inderdaad hij poept zijn bed vol. Dat moeten we hebben. De darmen gaan doen wat ze moeten doen. Een tegenslag is wel dat hij niet heeft gevoeld dat hij aandrang had. Het zegt allemaal nog niets maar het valt toch een beetje tegen.
http://www.amc.nl/
http://www.dwarslaesie.nl/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Allemaal.
Ik heb net weer zitten lezen en zag dat ie weer steets iets meer gaat doen gelukkig.Maar heb blijft en is allemaal heel onwerkelijk.
Moet zeggen dat jullie een hele mooie site hebben gemaakt ben er van onder de indruk heel mooi en gevoelig!
Als ik jullie ergens mee kan helpen je weet me te vinden dat geld voor jullie allen!
Heel veel sterkte nogmaals in deze hele moeilijke periode.

Groetjes Sjaantje xxx

Anoniem zei

He hallo lieverds...
lees iedere dag even bij...ben blij dat op deze manier te kunnen doen want je hebt met het telefoneren toch het idee dat jullie honderd keer hetzelfde moeten vertellen en niet toe kunnen komen om met elkaar te praten...
Zorg goed voor elkaar en tot horens Basti

Anoniem zei

hey familie van tilborg hoe gaat het na omstandigheden. al een beetje tot rust gekomen na die moeilijke weken.dit is denk ik de eerste keer dat je wat van mij hoor op deze manier,maar toen ik het hoorde was ik aan het werk me vader belde,heb wel een paar keer gevraagd wat zeg je nou!!
de laatste tijd is het contact met mark en mij wat minder alleen in het weekend zien we elkaar nog zo nu en dan maar dan lullen we ook weer aardig bij. maar alles bij elkaar ben me echt rot geschrokken toe ik het hoorde daarom wens ik jullie allemaal veel sterkte doe mark de groetjes van me en zodra het kan wil ik graag een keer langskomen sterkte.